Harjebaden och Frimis

Vi har haft några riktiga lata semesterdagar nu. Badat i Harje utanför Askersund med barnen. Packade ner frukosten i kylväskan och åt på stranden då vi kom fram. Något som är gott och passar bra att ha i matsäcken är pizzabullar tycker våra barn. Johan gjorde det på färdig pizzadeg som han la på lite tomatsås,ost och skinka. Rullade ihop degen och delade i 12 lika stora bullar och grädda i ugnen tills de fått fin färg. De är lika goda kalla som varma. Men kalla passar kanske bättre nu i värmen och i matsäcken.

Badvattnet i våra sjöar är så skönt i år. Svalkande men absolut inte kallt. Vi badade och ja barnen vill knappt gå upp. Det kan vara lite härligt att sitta på stranden med fötterna i sanden och gräva med tårna tycker jag, men när man går därifrån vill man gärna lämna sanden på stranden. Ella var inte helt nöjd med sanden som följde med till bilen när vi lämna så när hon kom till mormor och morfar hoppade hon direkt i sjön där för att får bort sanden. Man ser bara ett litet huvud i slutet av bryggan.

Vi har även varit på stan och ätit och druckit drinkar med grannarna. Johan var med även om han visst inte fastna på bild på min kamera. Vi starta på Sorella där vi bytte bord 18 gånger tror jag, det var så varmt i solen att vi höll på att smälta bort. Extra viktigt med varannan vatten 😉

Därefter gick vi till Frimis och satte upp oss på väntelista för ett bord i restaurangen. Det var bubbelonsdag så vi beställde bubbel och småplock i väntan på bordet. Victoria fick även bartendern att blanda en jättegod drink med jordgubb och citron, han var skeptisk innan kan man säga. Är rätt säker på att han kommer servera den många gånger framöver.

Till middag åt jag deras plocktallrik, massa gott serverat på en planka. Johan åt bookmaker toast, han var inte helt nöjd men var lite för hungrig för att säga till denna gång. En liten sväng till Dannes hann vi med innan det var dags att åka discotaxi till Ormesta och hoppa i poolen för ett nattdopp. Det är så lyxigt att ha pool och kunna bada när man vill.

När jag ändå talar om poolen så hade vi en heldag vid poolen igår, Sommarens hittills varmaste dag här hos oss. Brukar säga att det räcker med att doppa fötterna men igår behövde man bada hela kroppen för att få svalka. Jag har investerat i baddräkter i sommar. Eller investerat kanske var att ta i, köpt på rean faktiskt. Det har om jag ska vara ärlig känts lite tantigt men antingen har man blivit tant eller så har det blivit mer okej att ha baddräkt. Jag tror mer på det sista haha. På kvällen cyklade vi bort till pizzerian och åt middag för att sen sitta och se solen försvinna ner, när vi inledde årets kortturnering på grannens terass. Är lite mysigt att mörkret börjar smyga sig på.